شــــرح وظایف
1- برگزاری جلسات مجامع عمومی ( اعم از عملکرد سالانه و مجامع عمومی فوق العاده ) و تصویب تصمیمات ، خط مشی و رویه های اتخاذی در قالب تکالیف ابلاغی
2- بررسی، تهیه و ابلاغ دستور العملهای ، مصوبه ها، آیین نامه ها و بخشنامه های مورد نیاز شرکتها اعم از مالی ، معاملاتی ، اداری و استخدامی و ...
3- جمع آوری ، بررسی ، اظهار نظرو تجزیه و تحلیل موانع و مشکلات مبتلا به مالی، حقوقی و ... شرکتها
4- نیاز سنجی آموزشهای مورد نیاز مدیران شرکتهای تحت پوشش
5- تجزیه و تحلیل صورتهای مالی ، عملکردی و عمومی شرکتها و تهیه گزارشات لازم جهت ارائه به ریاست محترم بنیاد
6- تدوین و ابلاغ چارچوب ها و ضوابط تنظیم بودجه پیشنهادی شرکتها و نظارت بر اعمال آنها و نیز تنظیم و برنامه زمانبندی اجرای مصوبات آنها بمنظور اعمال سیاستهای بنیاد ، خط مشی ها، برنامه های مصوب و نظارت برحسن اجرای مناسب بودجه های مصوب ابلاغی
7- ایجاد هماهنگی فیمابین شرکتهابا سازمانها، وزارتخانه ها، مراجع قانونی و فراهم نمودن تمهیدات لازم برای اخذ تسهیلات ، اعتبارات و خدمات برای آنها
8- تنظیم تعاملات شرکتها با سازمانهای نظارتی اعم از سازمان بازرسی کل کشور ، دیوان محاسبات وهماهنگی های لازم با معاونت نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری و...
9- فراهم سازی زمینه های حضور شرکتهای تابعه در سمینارهای پژوهشی و آموزشی داخلی و خارجی بمنظور بهبود روشهاو افزایش کارایی آنها در هماهنگی با پیشرفتهای علمی، فنی و پژوهشی در سطوح بین المللی
10- ترتیب وصول مطالبات بنیاد (ستاد مرکزی) ازمحل سود و درآمد شرکتهای تابعه بر اساس مصوبه های اتخاذی از جلسات مجامع عمومی آنها
ساختار درونی واحد امور مجامع
این واحد با بهره گیری از کارشناسان با تجربه و متخصص ، عهده دار تحلیل مستمر عملکرد و وضعیت عمومی شرکت ها ، اعمال نظارت های قانونی از منظر و جایگاه سهامدار عمده (بنیاد مسکن )، ارائه مشاوره های لازم در ارتباط با بهبهود کیفیت عملیات و اخذ گزارشات دوره ای و مستمر از شرکت ها و همچنین اعمال وظایف ذاتی و ماهیتی دفتر می باشد .